Køge og Jyllinge FC i nulløsning

image En situation fra anden halvleg af Serie 1-kampen mod Jyllinge FC.
Per Møller
21. april 2024 kl. 10:14
Sikker sejr bringer andetholdet tilbage på 2. pladsen i Serie 3

Fredag aften var der på ny topopgør i Serie 1, Pulje 2 på Capelli Sport Stadion i Køge, hvor Køge, nummer tre i rækken, tog imod Jyllinge FC, der inden kampen var placeret på fjerdepladsen, tre point efter de zebrastribede.

Og sådan ser situationen også ud efter de 90 minutters spil - de to mandskaber kunne ikke finde frem til en afgørelse - ej heller ikke nogen scoring - så kampen sluttede som den startede - 0-0.

Køge havde mest spil i kampen mod et godt spillende og godt organiseret Jyllinge-mandskab, men formåede ikke at trænge gennem gæsternes bageste bastioner, og i den anden ende af banen holdt Køge-forsvaret Jyllinge fra at skabe problemer for målmand Emil Martinsen.

Hos Køge var der comeback til rutinerede Jesper Krogh efter længere skadespause.

Holdet kunne altså ikke opfylde klubbens formand Brian "Schille" Hansens største gaveønske på hans 50 års dag - tre point. Men der kommer en ny mulighed næste weekend, hvor Køge gæster lokalrivalerne Haslev FC på Haslev Stadion lørdag den 27. april kl. 14.00.

Køges hold mod Jyllinge FC bestod af følgende spillere:

Emil Martinsen, Kasper Kling, Joakim Holm, Christian Kjelstrup Larsen, Jeppe Haugaard, Magnus Rasmussen, August Christiansen, Magnus Farver Sørensen, Emil Andersen, Rasmus Heileskov Nielsen og Bertil Storskov.

På udskiftningsbænken startede Tobias Ljungstrøm, Magnus Tange Bødker og Andreas Haugaard - og alle kom i aktion i løbet af kampen.

Se den aktuelle stilling i Serie 1, Pulje 2.

Sejre til andet- og femteholdet

Andetsteds på Køge Idrætspark udspillede der sig yderligere to herresenior kampe fredag aften.

På Beierholm Banen var Køges andethold i Serie 3, Pulje 8 i aktion i en ny, meget vigtig kamp, mod Karrebæk IF.

Køge vandt kampen med sikre 4-1 efter 2-1 føring ved pausen, og den sejr var fuldt fortjent og kunne med lidt mere "tur" i de afgørende situationer have været på i hvert fald et par mål mere.

Allerede i det 10. minut kom Køge på sejrskurs da Gustav Holst Pedersen scorede efter opspil fra Benjamin Torrecillas.

Victor Thorsted gjorde det til 2-0 efter 31 minutter efter oplæg fra Victor Rybak Frandsen inden Karrebæk IF fik reduceret til 2-1 minuttet senere.

I anden halvleg slog Gustav Holst Pedersen til efter 64 minutter og ti minutter senere faldt den endelige afgørelse da Victor Rasmussen scorede efter Kasem Useinovskis forarbejde.

Resultaterne fra rundens øvrige kampe gør, at sejren bringer Køge på andenpladsen i rækken. Den placering skal forsvares lørdag den 27. april kl. 14.30 når Køge møder Faxe Ladeplads IF på Faxe Ladeplads Stadion.

Træner Mikkel Røder havde følgende 14 spillere i aktion i kampen mod Karrebæk IF:

Nicolai Ulrik, Benjamin Torrecillas, Magnus Brandt Jørgensen, Victor Rybak Frandsen, Victor Rasmussen, Emil Bjerge Hansen, Gustav Botha Andersen, Gustav Holst Pedersen, Viktor Thorsted, Andreas Maibom, Andreas Kirkeby Frigioni, Victor Kragballe, Tobias Brandt Jørgensen og Kasem Useinovski.

Se stillingen i Serie 3, Pulje 8.

På atletikbanen på Køge Idrætspark spillede klubbens sjettehold i Serie 5, Pulje 9 mod Hellested/Sierslev og det blev også til fuldt udbytte til Køge, da kampen blev vundet med 4-3.

Gæsterne kom i front efter 12 minutter, men seks minutter senere udlignede Valdemar Kirschner. 2-1 blev det til Køge i det 25. minut ved Sebastian Bebbington Nielsen inden Sebastian Zenteno gjorde det til pausestillingen 3-1 i det 33. minut.

Anden halvleg var 10 minutter gammel da Valdemar Kirschner med sit andet mål bragte Køge på 4-1. Mod kampens slutning fik Hellested/Sierslev bragt spænding i kampen med to scoringer, men nærmere kom gæsterne ikke og Køge kunne sætte tre point ind på kontoen.

Træner Theis Olsen havde følgende hold i aktion mod Hellested/Sierslev:

Alexander Andersen, Sejr Torp Jørgensen, Mohammed Nazrabi, Frej Lind, Lukas Glarborg, Sebastian Bebbington Nielsen, Frederik Kuske, Jeppe Laugesen, Sebastian Zenteno, Malik Ütme, Christopher Prentice-Wind, Valdemar Kirschner, Milo van Beest og Alexander Clausen.

Holdets næste kamp er lørdag den 27. april kl. 14.00 på udebane mod Køge Nord FC.

Se den aktuelle stilling i Serie 5, Pulje 9.

Tirsdag aften den 16. april skulle tredieholdet i Serie 3, Pulje 7 have spillet på hjemmebane mod Jystrup IF, men fik tre gratis point, da Jystrup IF er trukket ud af turneringen.

I stedet kan holdet se frem til at komme i aktion lørdag den 27. april kl. 13.00 på udebane mod Benløse IF.

Se stillingen i rækken her.

Femteholdet i Serie 4, Pulje 6 var oversidder i weekenden - og spiller deres næste kamp lørdag den 27. april kl. 13.15 på udebane mod Næstved FC 77 på Dyrskuepladsen i Næstved.

Stillingen i Serie 4, Pulje 6.